Vanliga frågor (FAQ)
Vanliga frågor (FAQ)
När kan jag förvänta mig min beställning?
För att hålla priserna så låga som möjligt för våra kunder levererar Gents of Sweden produkter direkt från tillverkaren eller leverantören. Det kan därför ta lite längre tid än vanligt för leveransen att komma fram.
Det tar vanligtvis 1–2 arbetsdagar att behandla din beställning. Den genomsnittliga leveranstiden är 4–6 arbetsdagar inom Sverige.
Den förväntade leveranstiden har passerat – var är min beställning?
I de flesta fall levereras beställningar inom den förväntade tidsramen. Förseningar kan dock förekomma.
Om din beställning inte har kommit fram inom 3 dagar efter den förväntade leveranstiden, vänligen kontakta oss via e-post på: kundservice@thegentsofsweden.se
Hur mycket kostar frakten?
Frakt är alltid gratis när du handlar hos Gents of Sweden. Inget minimibelopp krävs.
Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Gents of Sweden erbjuder säker betalning via allmänt accepterade metoder.
Vi stödjer för närvarande:
- Swish
- Visa
- Mastercard
- Apple Pay
- Google Pay
Alla transaktioner är säkert krypterade för din säkerhet.
En del av min beställning saknas – vad har hänt?
Vissa beställningar skickas i flera paket på grund av vikt eller leverantörsskillnader. För att upprätthålla produktkvaliteten kan dina varor skickas från olika leverantörer.
Om du har beställt flera varor kan det hända att de inte levereras samtidigt.
Oroa dig inte – de återstående varorna levereras vanligtvis inom 1 till 3 arbetsdagar.
Vad ska jag göra om jag får en skadad artikel?
Tyvärr kan skador uppstå under transporten. Om din artikel anländer skadad:
Skicka ett e-postmeddelande till vår kundtjänst på: kundservice@thegentsofsweden.se
Bifoga tydliga bilder på skadan.
Returnera inte artikeln förrän vi har granskat dina bilder.
När vi har utvärderat ditt ärende kommer vårt team att hitta den bästa möjliga lösningen och svara så snart som möjligt.
Vad händer om jag har beställt fel vara, den inte passar eller jag har ändrat mig?
Kontakta vår kundtjänst på kundservice@thegentsofsweden.se
Vi kommer att samarbeta med dig för att hitta den mest praktiska lösningen.
Om returen inte beror på ett fel från vår sida behöver du endast stå för returfraktkostnaden.
Har du fortfarande frågor?
📧 Email: kundservice@thegentsofsweden.se
📱 Phone: +31651790854